27.11.17

BIBLIOTECA, AULARI I MÒDUL DE COOPERANTS A NDANGANE: Aquesta setmana hem rebut la visita de l’Àlex!

Diuen que després de la tempesta arriba la calma... i una mica ha sigut així! Després de deixar el mòdul llest per utilitzar, els murs de l’escola pujant i la biblioteca pavimentada, aquesta setmana hem rebut la visita de l’Àlex amb un company seu, en Ginés.

Els dies han passat entre feina i turisme, hem solucionat temes pendents de l’obra aprofitant que l’Àlex estava aquí, però també hem aprofitat per ensenyar una mica el país a en Ginés ja que era el seu primer cop a Senegal: hem tingut la sort d’anar de pesca, a veure el baobab més gran de Senegal, a visitar el mercat de peix de Joal i el mercat tradicional de Kaolak. Com aquesta setmana ha coincidit amb la festa del Magal, i molts dels equips de treball han marxat a Touba per celebrar-ho, nosaltres hem pogut abandonar una mica el “chantier” i hem acompanyat l’Àlex i en Ginés a les seves aventures senegaleses. Una mica de desconnexió també per nosaltres!
la pesca del cangrejuuu

Però una mica de feina també hem fet. Dimarts vam aprofitar per anar fins a Palmarin a veure la biblioteca i a conèixer els seus treballadors per posar-los en contacte amb la que serà la nova bibliotecària de Ndangane, la Nabou. L’Anna, la bibliotecària de Palmarin, ha ofert tota la seva ajuda a la Nabou per formar-la i ensenyar-li com fer anar una biblioteca.
reunió amb els bibliotecaris de Palmarin, L'Anna i en Pierre

Per desgràcia dimecres vam haver de trencar el nostre compromís de fer una paella per la família i el comitè de la biblioteca, ja que el “chef du village” va morir dimarts a la nit. El poble estava de dol i vam decidir que una festa no era adequada. Hauran d’esperar una mica per provar el “thieboudienne espagnol” com l’han batejat ells!

Dissabte acabava la setmana de visita de l’Àlex i en Ginés, i vam aprofitar el dia per veure l’illa de Gorée, davant de la costa de Dakar, des de la qual es van enviar bona part dels esclaus a les Amèriques en el moment de la descoberta del nou continent. Un lloc preciós, amb un passat dur. De tornada cap a Ndangane, la Violeta i jo ens vam quedar a Mbour per aprofitar el viatge i passar pel mercat. No podem tornar per nadal a casa amb les mans buides! I de passada ens vam creuar amb el president de Senegal que tornava de Touba!
de visita per Gorée
compres nadalenques al mercat de Mbour